tirsdag 17. februar 2009

Baktus! Eller Karius?

Jeg har nok en gang prøvd meg på en verson av dette skjerfet. Jeg vet ikke hva som er Karius og hva som er Baktus, men en av de er det.
Det er strikket i Kauni. Dette garnet lyste mot meg der det lå i hylla, det måtte jeg bare ha. Det så ut til å være mykt og delikat. Men når jeg begynnte å strikke med det fant jeg
fort ut at det ikke var i nærheten av mykt, jeg syns det var stivt, og "kløete". Har prøvd å vaske det ett par ganger i maskinen, pluss at jeg la det i lunket vann med balsam. Det pleier noen ganger å hjelpe mot stive garn, men den gang ei. Syns det er utrolig synd for jeg ble veldig fornøyd meg skjerfet, men har helt panikk mot i bruke ting som klør. Får se hva jeg gjør med det etterhvert.





En fun-fact om dette skjerfer er at kjæresten har strikka 4-5 masker på det. Han kom bort mens jeg satt å strikka i sofaen og lurte på om han kunne "prøve en strikk" (ordrett sitert) Tror ikke dette var noe han syns var veldig spennende siden det ble med de få maskene, men syns det var litt morsomt likevell

3 kommentarer:

mono sa...

Nå dør jeg litt på meg her - "Prøve en strikk"!! *fnise*

Skjerfet ble fint, i hvertfall - selv om jeg er helt enig - Kauni stikker og klør... Jeg har strikka pulsvarmere til Tempo`n i det en gang - og de børsta jeg litt, så det kan kanskje være en ide?

Bittes Hjørne sa...

Godt forslag. Kanskje jeg får prøve meg på det.

Anonym sa...

Så synd at det klør da. Ser jo ut som om du har prøvd det meste av lure råd også.

Jeg strikket et skjerf til en som brukte det som belte. Det er kanskje en mulighet?

Ønsker deg uansett en god helg! :o)